martes, 26 de mayo de 2009

PARELLES DE PATINATGE ARTÍSTIC

Com ja haviem definit anteriorment una parella de patinatge artístic Està formada per dues persones de diferent sexe que poden ser dispars en edat, alçada i pes. Realitzen un patinatge molts cops simètric (a la vegada) i en contacte. Durant el qual duen a terme una sèrie de salts i piruetes, unes en contacte amb l'altre membre de la parella, i d'altres sense contacte però realitzats a la vegada. Concretament realitzen els següents integratius.

INTEGRATIUS

SALTS SIMÉTRICS

  • Ha de ser el mateix salt, a la vegada, la simetria pot ser frontal o lateral.
  • Executats correctament, amb la mateixa tècnica, i una distància aproximada dels braços dels patinadors.
  • Pot ser qualsevol salt individual o combinat.

PIRUETES SIMÈTRIQUES

  • Ha de ser la mateixa pirueta, executada a la vegada.
  • Ha d’haver 3 rotacions com a mínim .
  • Han d’usar la mateixa tècnica, centrar-la al mateix temps i fer les rotacions a la vegada.

ELEVACIONS


  • És aquella en que la noia es sostinguda per sobre del cap del noi, amb com a mínim un dels braços del noi totalment estes per sobre el seu cap.
  • Sense rotació no té valor.
  • El noi no pot usar els frens en cap moment ni fer servir l’ajuda de l’espatlla per elevar la noia.
  • A l’entrar l’elevació la noia ha de realitzar l’entrada d’un salt individual, un cop a dalt mantenir una posició sòlida i artística, i la baixada ha de ser suau, tranquil·la ,controlada i amb un sol peu.

TIPUS D'ELEVACIONS

Les podem classificar segons la seva dificultat en:

INICIACIÓ

  • CATORZE: La noia va agafada del braç del noi amb posició interior endavant amb la cama lliure recolzada sobre el pati del terra, inclinant-se sobre el noi que la subjecta dels braços fent un cercle.
  • CÉRVOL: La cama de la noia (normalment l’esquerra) és agafada pel noi i queda paral·lela al terra la cama lliure queda doblegada de forma que el pati dret quedi el més a prop del genoll esquerre, amb l’altre mà el noia la subjecta per la cintura, a la vegada que va fent rotacions usant els mohawk.
  • DESMAI: El noi porta una cama flexionada i la noia s’estira sobre la seva cama recolzant-se amb un sol peu a terra.
  • AXEL: Usant l’entrada del salt del tres, de manera que la mà esquerra de la noia toqui l’espatlla dreta del noi , el noi amb la mà dreta subjecti l’aixella de la noia, i amb l’altre s’agafin de la mà. Quan la noia salta, el noi fa força de manera que el noia la pugi i quedin subjecte per les mans i amb l’esquerra ella s’arrepenji a la espatlla d’ell .
  • FLIP O LUTZ: Mateixes posicions inicials que al axel l’únic que al saltar ha entrat amb un flip o un lutz, un cop a l’aire la noia queda al costat.
  • LLAÇ: És el mateix que al axel , al inici les mans estan entrellaçades i així un cop a dalt queden els dos mirant cap al mateix sentit.
CATEGORIES

  • VÈRTIC: Entrada opcional, però les dos mans de la noia han d’acabar a les espatlles del noi i les mans del nois a les caderes de la noia de manera que un copa a l’aire la noia quedi totalment paral·lela al terra, amb les cames obertes, i amb l’opció de posar els braços en creu.
  • VÈRTIC D’ESQUENES: Els dos van endarrere la noia fa l’entrada amb un flip o un lutz, les mans del noi estan als glutis de la noia, o una mica més endarrere, la noia es subjecta als canells d’ell. La noia salta i es queda al aire amb l’esquena arquejada, amb els peus tancats . El noi te l’opció de treure un braç i la noia de posar els braços en creu.
  • VERTICAL: Els dos patinadors mirant-se, entrant fent una axel la noia agafats de les mans, quan la noia salta, els dos es queden amb els braços totalment estirats , aguantant-se amb els braços.
  • DOBLE LLAÇ: Mirant-se amb les mans agafades, però creuades, dreta amb dreta i esquerra amb esquerra, al saltar el noi es gira, tot estirant els braços, de manera que queden en la mateixa posició que al vertical però els dos mirant cap el mateix sentit.
  • DOBLE LLAÇ EN PLANXA: Mateixa entrada que al doble llaç, però un cop a dalt es tira endavant i queda paral·lela al terra , una mà del noi queda a la cintura de la noia.
  • VÈRTIC DE COSTAT:És la mateixa posició que al vèrtic, però el noi només l’agafa d’una cadera i la noia té les cames en tisora.
  • AMERICAN SILLA/AMERICAN ESTRELLA: El noia agafa la noia entre el cul i el començament de la cuixa, si es fa la silla estrella la noia te les cames doblegades, si les te estirades és una estrella, en aquesta modalitat la cama ha d’estar paral·lela al terra.
SALTS LLANÇATS

  • Salt d’individual en que la noia és assistida pel noi i li dóna una alçada i un desplaçament , poden ser simple, dobles o triples; axel, salcowf, twist (picat com el lutz, però abans de girar es fa un espagat) lutz, ripper.
  • Les rotacions han de ser completes
  • La velocitat, l’altura i el desplaçament del salt.

TIPUS DE CAIGUDA

  • Caiguda lliure ( la noia sola).
  • Caiguda sostinguda (només en el lutz o en el twist) pot ser cara a cara o en la mateixa direcció, en la caiguda sostinguda el noi agafa la noia després d’acabar el gir i l’ajuda a caure a terra.

PIRUETES DE CONTACTE

  • Els dos components fent una pirueta estan en contacte i en el mateix eix de rotació, encara que no cal fer la mateixa pirueta.
  • El fre està prohibit, l’eix de rotació ha d’estar estacionat ha d’haver un bon control corporal.

TIPUS DE PIRUETES DE CONTACTE

  • ALTES: Angels en contacte.
  • BAIXES: Baixes en contacte
  • ANGLESA: La noia fa àngel exterior endarrere amb les mans als hombros del noi que fa baixa interior endavant amb les mans a la cintura o caderes de la noia.
  • KILINA: Els dos fan angel exterior endarrere agafats en la posició de dansa kilian.
  • VARIACIÓ KILIAN: Un co feta tres rotacions de la pirueta de contacte, a vegades el noi es queda fent l’àngel exterior endarrere, mentres la noia fa la revessada i la cama del noi li va passant per sobre.
  • PIRUETA IMPOSSIBLE (en àngel o en baixa) En els dos casos el noi aguanta la noia paral·lelament amb el terra mentres realitza la baixa o l’àngel.


ESPIRAL DE LA MORT

  • S’han de fer 3 rotacions.
  • Els braços dels dos patinadors han d’estar estirats.
  • NOI: Pivota sobre el freno del pati mentres amb l’altre traça una circumferència exterior endarrere, agafant la mà de la noia amb una sola mà i les cames flexionades a l’altura de la seva parella, és a dir amb el cul a l’alçada dels genolls, aquesta acció s’anomena CANADENC.
  • NOIA:Gira amb la seva parella en posició layover (de costat) mantenint un fil de 3 rodes mínim sobre la pista, amb les caderes invertides i el cap més a prop de la pista possible




TIPUS D'ESPIRALS DE LA MORT
Hi ha 4 tipus d’espirals de la mort:

  • Exterior o interior endarrere.
  • Exterior o interior endavant.
TREBALL DE PEUS
  • Individual, simètric i de contacte.
  • Coreografiats amb la música.
  • Variats i originals.
  • Usar els pasos coma element d’enllaç.
  • Obligatori usar tots els passos diferents.
TIPUS DE PASSOS
Els podem classificar segons:
  • DIFICULTAT: Segons la complexitat dels passos es classifiquen en PRIMARIS, els quals no impliquen girs, SECUNDARIS, els quals impliquen girs amb dos peus, AVANÇATS, girs amb un peu i bucles.
  • REALITZACIÓ: Els passos poden ser ASIMÈTRICS, cada patinadors realitza un moviment diferent, SIMÈTRICS, els dos patinadors realitzen els mateixos passos, i EN MIRALL, els dos mirant-se realitzen els moviments en reflex.

A continuació teniu un altre exemple de parella de patinatge artístic


No hay comentarios: